29 Kasım 2012 Perşembe

Dershane Harçları Her Yıl Ödenir Mi?

 
Merhabalar;
 
Dershane faaliyetiyle uğraşmaktayız ve her yıl adımıza 1.800-TL civarında harç tahakkuk ediyor. Bu konu hakkındaki bilgilerinizi rica ediyoruz.

 

Merhabalar;
 
Dershaneler 492 sayılı harçlar kanununa bağlı tarifelerde belirtilen miktarda harcı her yıl ödemek zorundadırlar. 31 Aralık 2011 tarihinde yayımlanan 65 seri numaralı harçlar kanunu genel tebliğinde harçların 2012 için uygulanacak tutarlarına yer verilmiştir. Tebliğ ekindeki listenin 8. tarifesinin 18. maddesi dershanelerle ilgilidir ve 2012 için ödenecek harç tutarı 1.799,40-TL. dir.

<<<İlgili tebliğe ulaşmak için lütfen burayı tıklayınız >>>

Ayrıca 26.12.2011 tarihli 2011/1 sıra numaralı Harç Kanunu İç Genelgesi'de aşağıdaki gibidir.

Saygılarımla,
Hasan Volkan ÇEVİK
S.M. Mali Müşavir


T.C.

MALİYE BAKANLIĞI
Gelir İdaresi Başkanlığı
 
Sayı : B.07.1.GİB.0.06.63-140.08.05 [4]*120427 26/12/2011
Konu : Özel öğretim kurumları ruhsatnameleri
 
HARÇLAR KANUNU İÇ GENELGESİ
SIRA NO: 2011/1
 
………VALİLİĞİNE(Defterdarlık: Gelir Müdürlüğü)
......VERGİ DAİRESİ BAŞKANLIĞINA


Bilindiği üzere, 492 sayılı Harçlar Kanununun 109 uncu maddesinde imtiyazname, ruhsatname ve diploma harçlarını kendilerine bu belgeler verilen kişilerin ödemekle mükellef olduğu, 113 üncü maddesinde, yıllık harçların her yılın ocak ayı başında yıllık olarak tahakkuk ettirilmiş sayılacağı, ayrıca mükellefe tebliğ edilmeyeceği ve ocak ayı içerisinde peşin olarak ödeneceği hüküm altına alınmıştır. Aynı Kanuna bağlı (8) sayılı tarifenin VI-18 inci bölümünün (a), (b) ve (c) bentlerinde özel okul ve özel dersane işletme ruhsatnamelerinden; (d) bendinde ise Karayolları Trafik Kanununun 123 üncü maddesine göre özel kişi ve kuruluşlara sürücü kursları açmak için ilgili Bakanlıkça verilecek okul açma belgelerinden her yıl için harç alınacağı hükme bağlanmıştır.

625 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanununu yürürlükten kaldıran 5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanununa dayanılarak çıkarılan ve 8/3/2008 tarihli ve 26810 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliğinde özel okul ve özel dersanelere ruhsatname düzenlenmesi uygulamasına yer verilmemiştir. Ayrıca, söz konusu Yönetmeliğe 20/11/2009 tarihli ve 27412 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik ile eklenen Geçici 6 ncı maddede, 8/3/2008 tarihinden önce özel öğretim kurumları adına valiliklerce düzenlenen ruhsatnamelerin 31/12/2009 tarihi itibarıyla iptal edildiği belirtilmiştir.

Yapılmış olan bu düzenlemeler üzerine 29/12/2009 tarihli ve 2009/1No.lu Harçlar Kanunu İç Genelgesiyle 01/01/2010 tarihinden itibaren özel okul ve özel dersane ruhsatnamelerine sahip mükellefler yönünden ruhsatname harcı tahakkuk ettirilmemesi gerektiği yönünde açıklamalarda bulunulmuştur.

Ancak, 26/02/2011 tarihli ve 27858 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmeliğin 1 inci maddesi ile 8/3/2008 tarihli ve 26810 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan yönetmeliğin 5 inci maddesinin (a) ve (b) bentleri;

"a) Okullar dışındaki özel öğretim kurumlarına kurum açma izni ile işyeri açma ve çalışma ruhsatı valilikçe

b) Okullara ilişkin başvurular, ekleriyle birlikte Bakanlığa gönderilir. Uygun görülmesi hâlinde kurum açma izni ile işyeri açma ve çalışma ruhsatı Bakanlıkça" şeklinde,

Aynı Yönetmeliğin 7 inci maddesi ile 8/3/2008 tarihli yönetmeliğin geçici 1 inci maddesi de; "Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce faaliyette bulunan özel öğretim kurumlarına bu maddenin yayımı tarihinden iki ay içinde kurum açma izni veren merci tarafından işyeri açma ve çalışma ruhsatı düzenlenir."

şeklinde değiştirilmiştir.

Yapılan bu düzenlemelerle, 26/02/2011 tarihinden itibaren, okullar için Bakanlıkça, okullar dışındaki özel öğretim kurumları için ise valilikçe "işyeri açma ve çalışma ruhsatı" düzenleneceği; 26/02/2011 tarihinden önce faaliyette bulunan özel öğretim kurumlarına iki ay içerisinde kurum açma izni veren merci tarafından işyeri açma ve çalışma ruhsatı düzenleneceği hüküm altına alınmıştır.

Bu nedenle, özel öğretim kurumları için valilikler veya Milli Eğitim Bakanlığı tarafından düzenlenen işyeri açma ve çalışma ruhsatlarından 492 sayılı Harçlar Kanununa bağlı (8) sayılı tarifenin VI-18 inci maddesi uyarınca 27 Nolu Harçlar Kanunu Genel Tebliğinde belirtilen esaslar çerçevesinde harç tahsil edilmesi gerekmektedir.

Bilgi edinilmesini ve gereğini rica ederim.

Mehmet KİLCİ
Gelir İdaresi Başkanı
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...