3 Ağustos 2013 Cumartesi

Ooohh TUİK Formlarını Doldurdum 50 Liramı Kaptım... Daha Ne Olsun!!!



Ooohh TUİK Formlarını Doldurdum 50 Liramı Kaptım... Daha Ne Olsun!!! şeklinde düşünen tüccar zihniyetli arkadaşlara gelsin...




Türkiye istatistik kurumu, istatistiki verileri biz mali müşavirlerin kendilerine sunmuş olduğumuz bilgilerden yola çıkarak hazırlamaktalar. Önceden yıllık olarak istenen TUİK formları bu yıldan itibaren 3 aylık dönemler halinde de istenmeye başlandı. Belki önceden de üç ayda bir isteniyordu ama benden ilk defa bu sene 3 ayda bir istenmeye başlandı. Bunu angarya olarak gören ben ve benim gibi diğer arkadaşlarım bu serzenişleri ilettiklerinde farklı tepkilerle karşılaştık. Amacımız bizleri yöneten oda yöneticilerinin angarya olarak görmüş olduğumuz bu tip uygulamalara bir son vermelerini sağlamaları. Teknolojinin tavan yaptığı günümüzde her kuruma ayrı ayrı aynı bilgileri vermek bizlere eziyet etmekten başka bir şey değildir. Fakat ne hikmetse içimizde TUİK formlarını hazırlamanın ücret tarifemizde yeri olduğu için haklılığını savunanlarda mevcut.


Neymiş efendim; "Sorun Tuik yazılarını angarya görmek olmamalı çünkü ücret tarifemizde Tüik Bildirimleri için 50 TL konulmuş. Mesele bunu tahsil etmekte." diyor bazı arkadaşlar. 

Sayın arkadaşım sen ve senin gibi düşünenlere sesleniyorum; 

Siz üç kuruşluk ücretin derdine düştüğünüzden mesleğimiz elden gidiyor. Sonra da saygınlık diye bağırıp çağırıyorsunuz. Bizler uygun koşullarda mesleğimizi icra edebilme olanağını bulalım söz ben o 50 liranın finansmanını üstleneceğim.


Bu istenen formlar düpedüz angaryadır, içimizden birileri üç kuruşluk ücretin hatırına bunları haklı görmeye devam ettiği müddetçe üzerimizdeki angaryalar bitmez, her gün bir başkası eklenerek devam eder.

İşimizi yapalım beyler, birisinin anketörü, diğerinin karşıt inceleme memuru, diğerinin de yoklama memuru olmaktan çıkalım artık. Bunları bırakıp sadece mesleki uzmanlaşmaya giderseniz göreceksiniz ki o peşine düştüğünüz 50 liradan çok daha fazlasını kazanacaksınız.

İyi çalışmalar, saygılar...

Hasan Volkan ÇEVİK
Mali Müşavir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...