15 Eylül 2015 Salı

Eksik Gün Bildirim Formunu Vermeyi Unutursam Ne Olur?



Soru: 10 işçiden az çalışanımız var ve devamsızlık nedeniyle ay içindeki gün sayısı 30 günden az bildirilen çalışanımız için sosyal güvenlik kurumuna Eksik Gün Bildirim formu vermeyi unuttuk. Bunun için yapabileceğimiz bir şey var mı? Ceza uygulanır mı?

Öncelikle 10 işçiden fazla işçi çalıştıran işverenlerin eksik gün bildirim formu vermesine gerek yoktur. Sizin çalıştırdığınız işçi sayısı 10 işçiden az olduğu için sebebi ne olursa olsun eksik gün bildirim formu vermeniz gerekiyordu. 
Eksik gün bildiriminde eksik güne sebep olan olay doktor raporu gibi sonradan düzenlenmesi mümkün olmayan bir evraka dayanıyor ise bu evrakı sonradan da verseniz bir sıkıntı olmaz. Fakat bahsettiğiniz gibi eksik günün sebebi devamsızlık ise devamsızlığa konu belge her zaman düzenlenebilir nitelikte bir evrak olduğundan maalesef idari para cezası ile karşılaşacaksınız. SGK eğer siz kendiniz bildirmezseniz durumu tespit ettiğinde o iki aya ait aylık bildirgeleri resen düzenleyecek.
Sigortalıların 30 günden az çalıştığını gösteren bilgi ve belgelerin süresinde verilmemesi, verilen belgelerin kurumca geçerli sayılmaması, ek belgenin kurumca resen düzenlenmesi durumunda; aylık asgari ücretin iki katını geçmemek kaydıyla her bir ek belgede kayıtlı sigortalı başına, aylık asgari ücretin yarısı tutarında idari para cezası uygulanır.
Fakat kurumun tespit etmesini beklemeden siz kendiniz düzeltme verirseniz; "belgenin ek olması halinde, aylık asgari ücretin iki katını geçmemek kaydıyla her bir ek belgede kayıtlı sigortalı sayısı başına, aylık asgari ücretin sekizde biri tutarında idari para cezası uygulanır.
Bu durumda daha az idari para cezası ödemek için ilgili aylar için kuruma elden iptal ve ek bildirge vermeniz menfaatinize olacaktır.
Hasan Volkan ÇEVİK
Mali Müşavir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...