2 Kasım 2016 Çarşamba

Hayaldi Gerçek Oldu... (Mersin Çalıştayı)


04 Temmuz 2009 tarihinde Gelecek Bir Gün Gelecek isimli bir yazı yazmıştım. Bahsini ettiğim yazıda "Benimle aynı düşünceyi taşıyan arkadaşların olduğunu çok iyi biliyorum. Yapmamız gereken sadece bu insanları bir araya toplayabilmek..." yazmıştım. Belki biraz geç oldu ama bu toplanmayı nihayet 30 Ekim 2016 tarihinde Mersin'de gerçekleştirebildik. Bu toplantının gerçekleşmesine ön ayak olan ve katılarak toplantının bir anlam kazanmasına sebep olan bütün meslektaşlarıma bir kez daha teşekkür ediyorum.

Mesleğe başladığım günden bu yana aynı amaçlar etrafında birleşmiş insanların dayanışma içerisinde oldukları takdirde hem mesleki sorunların üstesinden geleceğine, hem de mesleğimizi hak ettiği seviyeye çıkaracağını düşünüyorum. 2008 yılından itibaren yazdığım mesleğe ve meslektaşlarıma bakış açımı açık bir şekilde ortaya koyduğunu düşündüğüm kitapçığı toplantı gününde meslektaşlarımız ile paylaştım. Fakat yeterli sayıda olmadığı için toplantıya katılan herkese bu kitapçığı veremediğimden buradan da paylaşmak istedim. 

http://online.fliphtml5.com/hzui/geli/#p=1 >>> Bu linke tıklayarak Mersin Çalıştayı için hazırladığım yazılarımdan oluşan çalışma kitabını bilgisayarınıza indirebilir ve inceleyebilirsiniz.

Farklı fikirlerin ve farklı karakterlerin ilk defa bir araya geldiği ve bundan sonra da devam ettirilecek olan bu toplantının ardından sonuç bildirgesi değil başlangıç bildirgesi yayınlanmasını bekliyorum. Bu bir hayaldi ve bu hayal gerçekleşti. Bakalım bu toplantıların sonucu hayalini kurduğumuz gibi birlik ve beraberlik ile güzel projeler ortaya koyarak mutlu bir şekilde devam edebilecek mi?

Farklı fikirler ve farklı söylemleri bir zenginlik olarak kabul edip yolumuza devam etmek istiyoruz ama eğer bu iş ben merkezci ego savaşına dönüşürse üzülerek söylemeliyim ki sadece farklı illerden farklı meslektaşlar ile tanışmış olmaktan öte gidemeyiz. 

Toplantının sonunda dillendirilen bir grup olalım, seçimlere gidelim, Türmob'a gidelim türünden söylemlerin ilk toplantıya uygun olmadığını, mesleki ve toplumsal kalkınmayı sağlamanın seçimlere girmekten çok daha büyük bir fayda sağlayacağına inanıyorum. 

Farklı illerde, derdimiz seçim olmadan verilecek birlik beraberlik ve dayanışma mesajlarının, eğitim çalışmalarının, rol modeller olarak meslektaşın vurdumduymazlıklarının önüne geçilmesinin, meslektaşların hakkını arayan bireyler olmalarının sağlanmasını daha ulvi bir iş olarak görüyorum. 

Mesleki Aktivistler Topluluğu'nun bu gibi mesajları veren yazılarını aşağıya aktarıyorum.

Çalıştayın sonlarına doğru bir meslektaşımız "Ankara'dan gelen gruplar birlikte hareket ediyorlar mı?" diye çok doğru bir soru sormuştu. İnsanlar sadece siyasi söylemleri yüzünden ayrışmazlar. Mesleki faaliyetlerinde takındıkları tavır, egolarına ve hırslarına yenik düşüp ben merkezci olmaları, kendisi gibi düşünmeyenleri ötekileştirme gibi durumlarda insanları birbirinden ayrıştırabilir. Bu çalıştayda bir araya gelen gruplar için de beklenen en büyük tehlike bu ayrışmaların olabilme ihtimalidir. 

Egolarımızı bir kenara bırakarak, kimseyi ayrıştırmadan; ortak akıl ve hareket birliğinin sağlanması ile tüm Türkiye'de mesleğin kalkınma planını yapmış, parmakla gösterilecek bir yapı kurulabileceğini düşünüyorum. 

Sonraki toplantılarda görüşmek üzere...

https://meslekaktivistleritoplulugu.wordpress.com/2016/02/14/seviyoruz-seviliyoruz/

https://meslekaktivistleritoplulugu.wordpress.com/2016/02/03/secime-girerseniz-2-oyunuz-hazir/

https://meslekaktivistleritoplulugu.wordpress.com/2016/01/19/meslek-odasi-secimleri-nasil-yapiliyor-diye-merak-edenler-iste-gercek/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...